Thursday, January 26, 2012

Tutorial Energy Saving Mode




Today mood saya tengah rajin nak buat tutorial blog.. 
Tutorial Energy Saving Mode.  Sebelum tu saya nak ucapkan terima kasih kepada
Dyna mintak saya buatkan Tutorial Energy nie. 


Tengok pic dekat atas tu atas permintaan Dyna dengan bangganya saya
bergegas buat tutorial nie. Jom ikut step yang saya berikan 
dibawah nie ye ^^


Firstly nie la dia contoh Energy Saving. Mungkin setengah daripada anda tahu 
apa itu Energy saving nie kan?? Jadik bagi sesiapa yang tidak tahu tu
baca entry saya nie sampai habis ok..

    Dari dashboard > design > edit html.
     Dengan menggunakan fungsi Find (ctrl + F), cari kod </head>
    Copy kod di bawah dan paste SEBELUM kod </head>

<script language='javascript' src='https://sites.google.com/site/unwanted86/
javascript/savetheenvironment.js' type='text/javascript'/>
    Contoh bahagian edit html seperti dibawah :-


Untuk paparan gambar diatas nei untuk nampak jelas klik gambar
nie ok ^^

    Sebelum save PREVIEW dahulu sebelum save. Nanti cacat plak blog anda.
    Anda perlu tunggu selama 1 minit untuk tunggu Energy tu kuar ye.

Selamat Mencuba ^^

   

6 comments :

  1. lame cda cri tutorial ni...
    sy guide kt cni lar..
    thanx :D

    ReplyDelete
  2. kalau buat benda ni bil elektrik kita boleh kurang tak?

    ReplyDelete
  3. akak pernah buat dulu kat blog tapi malas la plak asyik nak tekan apa2 asyik gelap je, so buang... tp ok gak ada kelainan bila buka blog kita

    ReplyDelete
  4. minta headernya iya, lucu-lucu
    makasi sudah nginspirasi banget :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Sila tinggalkan Comment anda ^^

 

Since 2010-2019 | Copyright by © Ayu Barbydol. Design by me Ayu Barbydol