Wednesday, February 22, 2012

Perempuan Tak Suka Berkongsi Dapur ??


Apa kes nie Perempuan Tak Suka Berkongsi Dapur nie? Nak tahu sebab pe setengah 
pemikiran wanita yang sudah berkerluarga or tidak berkeluarga x suka beno la berkongsi 
dapur dengan mak sendiri x pun dengan mak mentua. Sebab-sebabnya takut kene beleter 
x pandai masak katekan. 

Saya pun tidak la reti sangat masak. Tahu sikit-sikit je xdla sampai 100% tahu sepenuhnya 
memasak masih lagi membaca buku resepi memasak nie kan.Sepatutnya klo umur 22 msti 
dah pandai masak n dah boleh kawen pun. Aishhhh anak dara sape la nie x pandai masak 
hehehe... Xkan la nk bagi suami kite makan nasi kosong je msti nak ada lauknya kan ?


Sebab2 nya lagi bila nk masak dah berkongsi dapur dengan mak sendiri atau mak
mentua mula la banyak tangan ini x kena itu x kena dah tu nak wat macam mana.
baik kita xpayah duduk dapur. Dok dalam bilik jela senang. Bertegur tu xpe 
sebab menegur ke arah kebaikan kan??.  Masa kita kecik la ibu2 kita harus mengajar 
anak kita pandai duduk dapur. Nak tahu kenapa sekarang nie anak muda zaman 
sekarang ada yang x pandai memasak lgi. Dah jadik macam nie susah la jugak 
sebab nk kena ajar mula dari bawah. Ajar memotong sayur, bawang, siang
ikan. Haaaa kan teruk tu suma nya nk kena belajar.


Klo saya dah kawen nanti nk wat mcm tu la kena ajar anak memasak masa umurnya
masih kecik contohnya macam umur 9 tahun keatas la. Xkanla nak ajo ms mula 
merangkak kot. X nak anak saya jadi mcm saya umur 18 baru nk pandai 
duduk kat dapur. Aiyooo malu hehehe ^^'

Kesimpulannya sebelum saya berkahwen saya nak pandai masak dulu baru la 
nak kawen takut wooo mak mentua cerewet masak x sedap ke?. Jadi bersiap 
sedia la katekan. Xdla mengelupur klo mak mentua kita soh masak tu masak 
nie sebab kita dah taw kan ? So renung2 kan ye :')

6 comments :

  1. kte ni pun nga blajar masak :D hehe..maklum le dah lepas spm ni..

    ReplyDelete
  2. heee~ ...saya pun tak reti na msak lgy..^^ ...tp masih blaja skit2 msak mknn berat..

    ReplyDelete
  3. betul ke pompuan x suka bkongsi dapur ?
    opsss , hehe ...
    sy tag awak tuk jwb soalan2 dri sy :)

    http://nourayuadieb.blogspot.com/2012/02/jawab-11-soal-11.html

    ReplyDelete
  4. setuju2! huahuahua rase nebes taw kalau kite masak then ade panel hakim kat sebelah.. -.- sobs~

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Sila tinggalkan Comment anda ^^

 

Since 2010-2017 | Copyright by © Ayu Barbydol. Design by me Ayu Barbydol